3 feb. 2018

Hellebores, my love! #pastila de grădinărit

Pirouette, final de martie 2017

Cum am mai scris, cu Hellebores a fost dragoste la prima vedere, când le-am văzut într-un magazin de flori acum câțiva ani. Sunt zeci de soiuri, care mai de care mai frumoase și îndrăgite de grădinarii ce vor să aibă flori și iarna. Noi avem doar trei varietăți, pe care le-am cumparat acum vreo 4-5 ani la ghiveci, înflorite deja. S-au adaptat greu în grădină, abia anul trecut și-au luat avânt și se pare că și-au intrat în ritm. Altfel, sunt extrem de rezistente la ger, au frunze veșnic verzi, nu necesită nicio îngrijire specială, doar că le place mai la umbră și mai la adăpost, în sol bogat și bine afânat. Noi i-am pus sub arbuști, în colțișorul de pădure și sub tufa mare de caprifoi. Cel alb, Christmas Rose, se deschide în decembrie, iar celelalte soiuri începând cu martie până în iunie.Vara trebuie udat cu moderație. Când apar bobocii, în ianuarie/februarie, frunzele de anul trecut se taie de la bază pentru a sprijini creșterea (atenție, și frunzele, și florile sunt otrăvitoare!). Chiar ieri am făcut o mică cercetare de piață și am văzut că, dacă în alte țări se vând în acest moment exemplare superbe de toate soiurile, simple sau bătute, mari și pline de flori și de boboci, la noi se primesc comenzi pentru plante răsad care vor veni abia în martie/ aprilie. #florideiarnă, #albumuldeweekend

Pirouette, 2017

Un Orientalis

Christmas Rose, ian 2018

Christmas Rose, dec 2017

Christmas Rose, ian 2018


Pirouette, boboci, 3 feb 2018
3 feb 2018

2 comentarii: